Verkeersprojecten blijven opgenomen in gemeentebegroting
Tijdens de behandeling van de Begroting 2022 heeft JAN ervoor gepleit om zeven verkeersprojecten op de agenda te houden. Deze dreigden namelijk geschrapt te worden. Het voorstel van JAN is unaniem gesteund door alle gemeenteraadsfracties. Ze blijven dus gelukkig overeind.
In februari 2020 heeft de gemeenteraad het Mobiliteitsplan vastgesteld. In dit plan zijn diverse verkeersprojecten – verspreid over alle kernen – opgenomen. JAN was dan ook verbaasd om in de Begroting 2022 te lezen dat maar liefst zeven projecten niet verder meer zouden worden onderzocht of opgepakt. Omdat er dus geen voorstel was om in de komende jaren tot uitvoering over te gaan, heeft JAN de discussie opgestart om in ieder geval enkele van deze projecten in 2022 in te plannen en op te pakken. Deze discussie heeft er uiteindelijk toe geleid dat de gehele gemeenteraad instemde om de status en uitvoering van de projecten volgend jaar op te nemen in de kaders voor de Begroting 2023 en dus nĂet te schrappen.
Verkeersmaatregelen in al onze kernen
De projecten die hiermee overeind blijven, betreffen het inrichten van een 30 kilometer-zone aan de Kruisstraat in Nederweert Eind, de Onze Lieve Vrouwestraat in Ospel, de Smisserstraat in Budschop en de Dorpsstraat/Kerkstraat in Leveroy. Daarnaast gaat het om het inrichten van een 60 kilometer-zone aan de Heijsterstraat in Boeket en Waatskamp in Ospel. En het uniform inrichten van de Meijelsedijk in Ospeldijk tot 50 kilometer-zone. Maatregelen dus die van invloed zijn op het verbeteren van de verkeersveiligheid in alle kernen van onze gemeente.